Praktisk info

Att boka din resa

Anmälningsavgift
Anmälningsavgiften är 2000 kronor per person för våra resor. Denna avgift ska betalas senast 10 dagar från bokningsdatum. Slutlikviden erläggs senast 40 dagar före avresa.
VIKTIGT! Om inte betalningen är oss tillhand inom angiven tid riskerar du att förlora din plats.
OBS! Anmälningsavgiften är ej återbetalningsbar vid avbokning av resa.
För flygresor gäller särskilda avbokningsvilkor. * 

Betalning
Betalning sker via post-, bankgiro eller internet. All information angående betalningar får du tillsammans med din bokningsbekräftelse.

Önskar resenären en pappersfaktura hemskickad via post tar BeUniq ut en avgift på 39:- per faktura.

Bokningsbekräftelse
När Du bokat Din resa får du en bokningsbekräftelse inom 10 dagar med uppgift om tid och plats för avresan, samt övrig information som Du behöver. Kontrollera att allt som står på bekräftelsen stämmer med den bokning Du har gjort. Eventuella felaktigheter måste anmälas omgående. Du ansvarar för att vi kan nå Dig på det telefonnummer eller den adress som Du angivit vid bokningen. Obs! Din bokningsbekräftelse gäller som biljett, under förutsättning att slutlikvid erlagts, och skall medtagas på resan. Sker bokningen senare än 40 dagar före avresa ska hela beloppet betalas inom 24 timmar.

Barnrabatt
Om inget annat anges i reseprogrammet, ger vi 25% rabatt på resans pris för barn upp till 12 år i extrabädd i dubbelrum med två fullt betalande vuxna och 50% rabatt på utflykter och andra tilläggsarrangemang.
Barnrabatter gäller ej på resor till Kuba.

Reseförsäkring
Kontrollera att Din hemförsäkring ger ett fullgott reseskydd innan Du reser. Glöm inte att ta kontakt med försäkringskassan för att få intyget som visar att du är sjukförsäkrad i Sverige.

Önskemål
Som resenär har man ibland önskemål om att få bo nära en bekant eller på en viss våning. Vi tar emot sådana önskemål och tillgodoser dem om möjlighet finns. Tyvärr kan vi dock inte lämna garantier för att de uppfylls eftersom de berörda hotellen även har andra gäster att ta hänsyn till.

Gäster med speciella behov
Önskemål om t ex vegetarisk kost eller glutenfri mat skall helst meddelas vid bokningen. Eventuella handikapp bör meddelas, så att vi kan hjälpa till vid val av resa och avråda från olämpliga resmål.

 

Övrigt

Jourtelefon
När kontoret är stängt kan Du i nödfall (som t ex vid akut sjukdom) ringa: 070-9822997. Detta är en mobiltelefon; extra växel kan behövas om Du ringer från en automat.

Förseningar
Vid olyckliga omständigheter av force-majeure-karaktär kan förseningar uppstå. BeUniq ersätter Dig inte för förlorad arbetsförtjänst eller semesterdag vid sådana händelser. Tänk på att alltid ha en heltäckande reseförsäkring.

Pass/visum
Glöm ej att ta med giltigt pass. Det gäller som vår enda giltiga internationella id-handling. Ha passet tillgängligt i handbagaget. Icke svenska medborgare ansvarar själva för eventuella visum som krävs för olika länder. Hör med berörda länders konsulat eller ambassader.

Minimiantal
Vi reserverar oss för inställd resa vid färre än deltagare än det antal som uppges i reseprogrammet för varje resa. Meddelandet om inställande av resa lämnas senast 14 dagar före avresa, för resor till Kuba 35 dagar.

Resegaranti
BeUniq har ställt erfoderlig ekonomisk resegaranti till Kammarkollegiets förfogande. Det borgar för att vår verksamhet håller hög kvalitet och att vi arbetar i enlighet med god etik. Du reser alltid tryggt med oss! 

 

Har Du övriga frågor eller om det är någon information som Du saknar är Du alltid välkommen att kontakta oss, info om hur Du gör det finner du under ”Kontakt”  här på sidan!

Kommentarer inaktiverade.